122345689134679456123456789789451278

Just nu e de mkt. Jag och Gunnar hade planerat att hälsa på Martin i helgen på hans galna, psykotiska folkhögskola och sett fram emot det i urminnes tider - typ. Vad händer då? jo, såklart förklarar vår lärare för oss att: "jo, på måndag alla barn ska bok-omslags-uppgiften vara klar så ni får helt enkelt ha två uppgifter den här veckan, men det e väll ok?"

VAAAAA???!!!
NEEEEJ, är självklart det första jag vill skrika rakt ut i klassrummet som jag så ofta gör när något stör mig. Härlig och spontan som jag är. (Tydligen väldigt, VÄLDIGT, spontan enligt min lärare). Inge fel me det.. men vissa störs sig tydligen på mitt öppna och fantastiska sätt gentemot världen. Så vad gjorde jag??
Jo, jag bestämde mig för att för första gången inte skrika rakt ut när alla andra sitter som tysta möss och säger:"Ja, det är klart att det är ok fröken, vi har ju ändå inget annat att göra utanför skolan :) ".
Jag teg. Jag svalde ilskan och lät den koka inom mig. Som en ballong under mognad, redo att explodera. Tog mitt förnuft till fånga och insåg att det inte blir något Martin och Gunnar i helgen. Jag ska plugga. KUL.
Idag har jag ändrat mig. jag tänker göra klart allting på en gång och vara vaken 79h i sträck så att jag kan åka till den psykotiska folkhögskolan i helgen, med eller utan ballong.
"För det är jag värd"
-som Doutzen Kroes och Eva Longoria säger när dom använder Loreal Paris läppstift.
//H.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAAAAAAA!

2010-11-17 @ 16:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0